vrijdag 30 maart 2012

Voorjaar!

He he, het is Lente!
Een week geleden was er nog geen narcis te zien in de tuin. Door de late vriesperiode zijn de meeste narcissen tot snot bevroren, jammer. Eén dappere stengel stond nog recht op. Maar bloeien, ho maar.
Dus dan maar zelf een gehaakt. Het patroon komt uit het boek 100 bloemen om te haken en te breien van Lesley Stanfield.

Toen mijn dochter (bijna 4) mij bezig zag, dacht ze: dat kan ik ook! Een bloem maken! Haken kan ze nog niet (ze zou het wel willen). Maar knutselen kan ze als de beste. Dus voordat ik het door had, had ze helemaal zelf een bloem in elkaar geknutseld. Aan het eind van de dag stonden onze twee bloemen samen in een vaasje. 
Ik trots, zij trots, lekker samen.

Voorjaar is: zoveel dingen weer voor het eerst:
 Deze week zat ik voor het eerst in de tuin, en ja hoor, daar stond ie: die ene narcis kwam, aarzelend, toch met een gele knop.

 Een dag later: 

en nog een dag later. 
Heerlijk!
Dit is voorjaar:

De eerste was van het jaar die buiten hangt.

Dochterlief die de zandbak en de skippybal weer ontdekt.
De eerste knoppen aan de appelboom en de magnolia.
Een ekster die af en aan vliegt met takjes.

De eerste voorzichtige bloesem van de Forsythia.
Het gras dat groeit.
De eerste keer zonder jas buiten.
Sproetjes die wakker worden.
Genieten van kleine dingen.
Ik schreef dit een week geleden. Nog geen tijd gehad om te posten.
Inmiddels is het weer koud buiten. Maar dit voorproefje hebben we alvast gehad.
Stop het in een doosje, om ook in koude dagen na te genieten.

Vandaag eieieieieiendelijk de kerstverlichting maar eens uit de heg gehaald. Het is tenslotte bijna Pasen!
Fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat! Merci!