woensdag 13 juli 2011

Bloemetje op woensdag

Knip maar wat je wilt, behalve mijn rozen! Gisteren mocht ik in de tuin van een kennis struinen. Ja, struinen, zo groot is die tuin. Lekker verwilderd, dus vol verrassende hoekjes. In een van die hoekjes lag een stapel oude dakpannen. Nu heb ik niks met dakpannen, zeker niet met die truttig beschilderde dingen. Maar deze deden me wat; verweerd, korstmos, gebakken leem, oud, echt.
Op deze basis leg ik bloemen van de witte hortensia. Aan één struik verschillende stadia: nog in knop, beginnend te bloeien, in volle bloei, uitgebloeid, en zelfs nog een oude, transparant geworden bloem van vorig seizoen. Zo is het leven. De struik als familie met jonge en oudere familieleden. En ook: de struik als symbool van het leven, waarin allerlei dingen opkomen, even heel belangrijk zijn, en weer voorbijgaan. En volgend seizoen weer nieuwe bloemen. De basis blijft.

Dus dit bloemetje op woensdag is eigenlijk van gisteren. De bloemen staan inmiddels in een vaasje voor mijn keukenraam. Voor nog meer bloemen, kijk maar op de blog van Veronique, Een sneller kloppend hart.

4 opmerkingen:

  1. Heel mooi he die witte Hortensia's mooi gefotografeerd ook ..... wat een mooie
    achtergrond foto heb je ik ben gek op
    de kust .... fijne avond ... Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi hoi

    mooi hoor ik ben dol op alles wat wit is.
    fijne dag verder

    gr Thamar

    tante trien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan maar bloemetjes van gisteren ze blijven mooi hoor.

    Groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marleen,

    bedankt voor je reactie. Ik zie gelijk dat je een leuke blog hebt. Ik ga je dus volgen.

    Groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Merci!