dinsdag 25 januari 2011

Mijn eerste blog - Parfum in een jampot

Vandaag begin ik een weblog. 
Na jaren in papieren dagboeken te hebben geschreven en af en toe een www'tje op hyves, krijg ik toch steeds meer behoefte om... om wat? Om te delen wat me bezighoudt. 


Dit blog wordt geen etalage, waarin alleen het mooiste van m'n collectie ervaringen te zien is.
Dit blog vervangt ook niet mijn papieren dagboek... je hoeft niet alles van me te weten.
Dit blog is als een glazen jampotje met rozenbottelblaadjes en water; 
vol verwachting steeds even kijken en ruiken of het al parfum is. Iets moois zien in eenvoud. 
Vol verwondering kijken naar de dingen om je heen. 
Even stilstaan en letten op Gods wonderen.


Zie het geluk in kleine dingen... 
Daarom ook de naam: La puce de Marlène. Une puce = een vlo, een piepklein, voor het oog net nog zichtbaar beestje. 'Ma puce', zeggen ze in Frankrijk tegen hun geliefde, zoiets als 'm'n liefje, m'n schatje'. 


Mijn eerste blog, ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat! Merci!